Listopad 2013

Kalendář F1 2014

8. listopadu 2013 v 15:55 | Zbyněk Škopán |  Nemodelářské žvásty
Australia 16. 3.2014 Grand Prix Australia
Malaysia 20. 3.2014 Grand Prix Malaysia

Bahrain 6. 4.2014 Grand Prix Bahrain
China 20. 4.2014 Grand Prix China
South Korea 27. 4.2014 Grand Prix Korea

Spain 11. 5.2014 Grand Prix Spain
Monaco 25. 5.2014 Grand Prix Monaco

United States 1. 6.2014 Grand Prix of America, New Jersey
Canada 8. 6.2014 Grand Prix of Canada
Austria 22. 6.2014 Grand prix of Austria
United Kingdom 8. 7.2014 Grand prix of Grat Britain
Germany 20. 7.2014 Grand Prix of Germany
Hungary 27. 7.2014 Grand Prix o Hungary
Belgium 24. 8.2014 Grand Prix of Belgium
Italy 7. 9.2014 Grand Prix of Italy
Singapore 21. 9.2014 Grand Prix of Singapore
Russia 5.10.2014 Grand Prix of Russia
Japan 12.10.2014 Grand Prix of Japan
United Arab Emirates 26.10.2014 Grand Prix of Abu Dhabi
United States 9.11.2014 Grand Prix the U.S., Texas
Mexico 16.11.2014 Grand Prix of Mexico
Brazil 30.11.2014 Grand Prix of Brazil

La Patrouille Tricolore - Supermarine Spitfire LF.Mk.IXe (1/72 AZ joy pack)

8. listopadu 2013 v 9:52 | Zbyněk Škopán |  Modely letadel

La Patrouille Tricolore de l'Ecole de Chasse de Meknès sur Spitfire - 1946

Pořídil jsem si stavebnici Spitfirů Mk.IX od společnosti AZ model...konkrétně v provedené Joypack. V tomto balení je hned trojice identických výlisků Spitfiru Mk.IX, nicméně balení je bez obtisků.

Předloha

O předloze jsem dlouho nepřemýšlel. Prakticky od doby kdy jsem viděl obrázek červeného spitfire uveřejněného v časopise Modelář před pár lety jsem prohledal internet a našel fotografii všech tří spitfirů z letecké školy v Meknés

Stavebnice

Říká se, hlavně to tvrdí majitel, že se jedná o nejlepší model Spitfire Mk.IX. Je pravda že je nejvěrnější, nicméně má své mouchy:
  1. Koncové oblouky. Prý z důvodu formy je volena jako základ verze se zkráceným rozpětím křídel. To by samo o sobě nebylo tak špatné kdyby:
    1. nebyly koncové oblouky s jiným profilem než křídlo....
    2. nebylo každé křídlo jinak silné
    3. kdyby byly nějaké vodící kolíky umožňující pevný spoj
  2. Kabina. Připadá mě jako z jiného modelu..... průhlednosti se dá pomoci leštěním a ponořením do sidoluxu.... problém je pasování kabiny do výřezu vtrupu.... protože jsem to dělal hnedle třikrát tak vím že chyba není ve mě. Kde nepasuje?
    1. Délka kabiny.. je dobré zabrousit zadní hranu kabinky
    2. délka středního dílu je delší nutné zabrousit zkosení což je řešení s dalším bodem
    3. úhel čelního štítku. je naznačeno plátování na trupu s čímž nepočítal tvůrce překrytu materíál chybí navíc je jiný uhel. Pomuže vzájemné zbroušení obou dílů jak kabiny tak trupu
    4. "žlábek" čelního štítku. celkem nevhledná věc vůbec nekorespondující s trupem... při pečlivé práci dle kroku 3 odstraníme i tento neduh.
Jak lepit křídlo trupu u Spitfirů?

Ač se to nezdá vzhledem mému takřka 10 letému "úletu směrem k ponokám" , tak jsem slepil za život několik desítek spitfirů (první byl ten z Kovozávodu) ... až na nějaké ex Frog, kde se vlepovaly půlky křídel do trupu je konstrukce výlisků totožná... integrální spodní polovina křídla i se spodní částí aerodynamickách přechodů.... rozdíl bývá jen v hraně spoje směrem k přídi .... Horní poloviny se nalepují na křídla....
V čem je problém? ve spoji právě na horní ploše... tam vzniká mezera a tu mnozí obtíž
Proto lepím následujícím způsobem
1. nalepím spodní část křídel k trupu
2. horní poloviny přilepím k hraně přechodu, nelepit ke křídlu spodnímu slouží jen jako opora
3. po vytvrzení lepidla teprve dotáhnu lícování horních a spodní poloviny křídla a spoj prolepím.

Tak se prakticky nemusí tmelit přechod

AZ.... doporučuji zbrousit spodní hranu aerodynamického přechodu křídla aby byl tenčí