Fairey Firefly Mk.I od Special Hobby

9. září 2005 v 14:52 | Zbyněk Škopán |  Modely letadel
Fairey Firefly Mk.I
ÚVOD
Před časem jsem se na nymburském fóru svěřil se stavbou "korejské" světlušky (Fairey Firefly Mk.V), teď něco o stavbě Mk.I. Je pravda, že mám doma už dávno postavený Frog a rozestevěný Směr ( upravený do verze NF Mk.II s resiny od KORA /LF models) ale přesto jsem neodolal a pořídil i stavebnici od Speciál Hobby.
STAVEBNICE
Stavebnice má některé shodné díly (resinové šachty podvozku, kabina, hák...) které jsem už znal z Mk.V.
Plechových dílů však není tolik (palubní deska, zrcátka, "nůžky" na podvozkové nohy.... Ve stavebnici jsou hlavně 20mm kanónů v dvojím provedením bez krytů a s kryty. To který použít lze zjistit jen podle fotografie plánek tohle neřeší. Mezi díly nalezneme i radar pro verzi FR ale ke které kamuflaži patří to je opět záhada. Myslím, že by ve Speciál Hobby mohli v pláncích trochu více modelářům pomoci a u alternativních dílů napsat k jaké kamufláži který díl patří, přínos zahraničního odborníka jsem nějak nezaregistroval ( o nás ve firmě se to také hemží zahraničními "konzultanty" ale jejich přínos je na bačkoru)
STAVBA
U Mk.V jsem žehral na spasování křídla a trupu, v tomto případě je to však o něčem jiném a křídlo a trup po drobných upravách velmi dobře pasuje a to i v oblasti které by problémy mohlo přinést - navázání na olejové chladiče na boku přídě. Tmelu není moc potřeba ( tmelím jak vteřiňákem, tak tamiyou ale v poslední době používám i tmel Mr.. který nanáším do inkriminovaných míst štětcem.... mohu doporučit - dobře se propojí po "přetmelení" stříkáním)
Ke křídlům snad jen drobná poznámka - tlustá odtokovka - nutné ztenčit
Opět jsem zjistil problém s kabinkou. Ty jsou skvěle čisté a průhledné, ale zadní překryt operátora je opět o něco větší než kabina v horní přední části je to trochu problém protože v přední části nad trojúhelníkovými okenky by linie hřbetu měla dokonale navazovat na překryt, takhle je potřeba opět tmelit.... Pěkné resinové díly vybavení prostoru posádky stojí za to ukázat a tak udělám oba prostory otevřené. Přední odsunuty a zadní "rozebraný".
Na přídi jsou u stavebnice pěkně provedené resinové chladiče, které i pěkně pasují do trupu. Na boku trupu mají byt z každé strany dva nasávací otvory. Ty však nejsou prohloubeny i když v leptech najdeme peknou mřížku. Musíme je vyvrtat a vybrousit. Pod přídí vedle zadní hrany spodního výstupu z chladiče mají být rovněž dva malé otvory. Na některých výkresech to však není patrné ( já se řídil výkresy v SvM).
Ve stavebnici jsou všechna poziční světla a světlomet pouze naznačené rytím, je nutné je všechny udělat z průhledného plastu. nebo známou metodou z lepící pásky. Na spodku trupu za odtokovkou v prostoru mezi V vzpěrou háku by měla být 3× signalizační světla.
Já dělám Fireflyho v "dálně-východní -pacifické" camo i když mám pocit, že se v plánku zapomělo na to že výsostné znaky byly jen na 4 místech a zbývající včetně trikolory na stabilizátoru SOP byly přetřené jinou barvou, nebo stejnou avšak novější , na některých čb foto je tento "flek" po znaku dost patrný.
Přimlouval bych se za to aby zadní ostruhové kolečko bylo také resinové, plastové mělo propadliny a nevýraznou vidlici.
Hák má resinovou koncovku, ale plastová konstrukce - vidlice není moc pěkná proto jsem ji opět uddělal z vytaženého plastu. Vrtule se opět skládá z jednotlivých listů.
Poměrně komplikovaný podvozek má plastovou nohu a resinové vzpěry. Přivítal bych kryty podvozku také plechové nebo resinové.
Podklady jsem použil PKR, REVI a Skrydlata v miniaturze.
Závěr je pozitivní, určitě Mk. V dá daleko více práce, a rozhodl jsem pokračovat v řadě Firefly s použitím stavebnic Speciál Hobby.... nebo mám levé ruce...
Fotky a podklady také budou..
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama